%A Matuszczak, Anna %D 2014 %T Edukacja przedszkolna na polskiej wsi w okresie transformacji gospodarczej %K %X W artykule dokonano omówienia stanu skolaryzacji przedszkolnej na wsi Polsce w porównaniu do sytuacji w mieście i ogólnie w kraju. Analiza długich szeregów czasowych (od początku okresu transformacji) pozwoliła na wskazanie tendencji badanego zjawiska. Tytułem wstępu podkreślono znaczenie edukacji w wieku najmłodszym, będącej bazą kapitału ludzkiego w każdym społeczeństwie. Następnie prześledzono poziom i dynamikę ilości placówek przedszkolnych oraz uczęszczających do nich dzieci według przyjętego wcześniej podziału. Artykuł kończy wskazanie barier w powszechnym dostępie do przedszkoli dzieci wiejskich, oparte na badaniach ankietowych kilkudziesięciu gospodarstw rolnych. %U http://pes.pwsz.pila.pl/index.php/PES/article/view/19 %J Progress in Economic Sciences %0 Journal Article %R 10.14595/PIES/01/013 %N 1 %@ 2391-5951