%A Masár, Dušan %D 2016 %T Personalne aspekty motywacji w pełnieniu opieki medycznej %K %X Zarządy zakładów opieki zdrowotnej pracują w niezwykle burzliwym otoczeniu. Muszą one elastycznie reagować na nieustannie zmieniające się warunki makroekonomiczne. Są również inne ważne czynniki – głownie relacje z każdą z zainteresowanych grup, od pacjentów (klientów), firm ubezpieczeniowych, dostawców, płatników do samych wreszcie pracowników. Obecnie służba zdrowia napotyka kryzys siły roboczej, którego główną cechą jest brak pielęgniarek w większości krajów. Wielu specjalistów wymienia ten fakt, jako ostry problem i apeluje o jego rozwiązanie. Dlatego ważnym i znaczącym zadaniem kierownictwa szpitali jest nie tylko dbać o satysfakcję pacjentów, ale również o satysfakcję swoich pracowników. Czynniki satysfakcji z pracy są ściśle powiązane z motywacją i potrzebą adekwatnych narzędzi stymulacji. Głównym celem jest stabilizacja kadry wykonawczej, jej utrzymanie i dalszy rozwój w osiąganiu pożądanych celów. Głównym celem tego artykułu jest analiza czynnika motywacji pracy pielęgniarek odnośnie satysfakcji z pracy oraz stabilizacji w obecnej służbie zdrowia Słowacji. %U http://pes.pwsz.pila.pl/index.php/PES/article/view/88 %J Progress in Economic Sciences %0 Journal Article %R 10.14595/PES/03/006 %N 3 %@ 2391-5951 %8 2016-07-07