Zrównoważony rozwój regionu: przypadek Centrum Logistycznego w Pirot
Abstrakt
Szukając zrównoważonego rozwiązania dla rozwoju lokalnego obszaru, miasto Pirot, Republika Serbii oraz firma Wolna Strefa Pirot stworzyły publiczno-prywatne partnerstwo w celu rozwoju Centrum Logistycznego w Pirot. Obejmuje to bimodalny terminal transportowy z parkiem przemysłowym, który umożliwia przyciąganie nowych inwestorów, zmniejsza poziom zanieczyszczenia środowiska, zwiększa zastępowanie paliw kopalnianych, redukuje koszty transportu i łączy się z multimodalną siecią transportową.
Bibliografia
ADRIATIC-DANUBE-BLACK SEA MULTIMODAL PLATFORM project (2014), Funding programme: South East Europe Transnational Cooperation Programme. Programme call and priority: 3rd Strategic Call, AoI 3.3 Improve framework conditions for multi modal platforms, 24/04/2012 – 31/12/2014, Ref. Number SEE/C/0004/3.3/X.
ITALBALK Report, Prefeasibility study, Intermodal Logistic Centre Pirot (2011), Subproject 2 – Analysis of technical and economic feasibility of new Maritime Intermodal lines between Italy and the Balkan countries, Project: ITALBALK – „Integration of Logistics and Transportation on Relations ITALY-BALKANS „Activities: 2.4 economic sustainability, Updated: 31/05/2011.
KOSTIĆ D., SIMONOVIĆ A., STOJANOVIĆ V. (2016), Logistic Center Pirot – Euro Asian intermodal transport node, [in:] The priority directions of national economy development 2016, edited by J. Đ. Todorović, M. Radosavljević, University of Niš, Faculty of Economics, Niš, ISBN: 978-86-6139-129-3.
MISP – Municipal Infrastructure Support Program (2014), Feasibility Study, Pirot Logistics Center, December 2013, CRIS 223–292 (08/SER01/13/21), Municipality Pirot, P2011 – 3,Pan European Corridors (2016), Wikipedia, https://commons.wikimedia. org/w/index.php?curid=486764 (accessed on 21 February 2016).
ITALBALK Report, Prefeasibility study, Intermodal Logistic Centre Pirot (2011), Subproject 2 – Analysis of technical and economic feasibility of new Maritime Intermodal lines between Italy and the Balkan countries, Project: ITALBALK – „Integration of Logistics and Transportation on Relations ITALY-BALKANS „Activities: 2.4 economic sustainability, Updated: 31/05/2011.
KOSTIĆ D., SIMONOVIĆ A., STOJANOVIĆ V. (2016), Logistic Center Pirot – Euro Asian intermodal transport node, [in:] The priority directions of national economy development 2016, edited by J. Đ. Todorović, M. Radosavljević, University of Niš, Faculty of Economics, Niš, ISBN: 978-86-6139-129-3.
MISP – Municipal Infrastructure Support Program (2014), Feasibility Study, Pirot Logistics Center, December 2013, CRIS 223–292 (08/SER01/13/21), Municipality Pirot, P2011 – 3,Pan European Corridors (2016), Wikipedia, https://commons.wikimedia. org/w/index.php?curid=486764 (accessed on 21 February 2016).
Opublikowane
2017-07-21
Jak cytować
KOSTIC, Dragan; SIMONOVIC, Aleksandar; STOJANOVIC, Vladan.
Zrównoważony rozwój regionu: przypadek Centrum Logistycznego w Pirot.
Progress in Economic Sciences, [S.l.], n. 4, lip. 2017.
ISSN 2391-5951.
Dostępny w: <http://pes.pwsz.pila.pl/index.php/PES/article/view/120>. Data dostępu: 22 gru. 2024
doi: https://doi.org/10.14595/PES/04/018.
Dział
Artykuły
Artykuły w Progress in Economic Sciences w wersji drukowanej i internetowej publikowane są w oparciu o zasady Open Access na licencji CC - Creative Commons Uznanie autorstwa, autorzy mogą dowolnie dysponować tekstami w wersji opublikowanej w czasopiśmie.